دندانپزشک Secrets

Wiki Article

لمینت دندان یک عمل زیبایی بوده و هزینه آن تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد.

اباتمنت پیش ساخته اباتمنتی است که از قبل با دستگاه طراحی و ساخته شده، روی ایمپلنت امتحان شده و آماده همراه با ایمپلنت به فروش می رسد.

اباتمنت را میتوان از زیرکونیا، تیتانیوم یا تیتانیوم با رنگ طلا، ساخت. تری باز و تری بسته

معمولاً مجتمع درمانی مانند درمانگاه مؤسسه ای مستقل است که به درمان بیماران می‌پردازد ولی برخلاف بیمارستان بیماران را بستری نمی‌کند و برخلاف درمانگاه معمولاً همزمان بیماران در چند رشته تخصصی (مانند چشم، ارتوپدی، قلب و …) پذیرش می‌شوند.[۶]

به آزمایشگاه فرستاده می شود تا بر اساس آن، اباتمنت و روکش دندان اختصاصی برای بیمار ساخته شود.

ایمپلنت دندان برای دندان‌های اصلی از دست رفته به کار می رود و شامل یک عملیات تخصصی بسیار حساس است.

صفحه‌هایی برای ویرایشگرانی که از سامانه خارج شدند بیشتر بدانید مشارکت‌ها

در صورتی که استخوان فک تحلیل رفته باشد، ممکن است نیاز به پیوند استخوان باشد. این عمل معمولاً با استفاده از پودر استخوان آلوگرافت انجام می‌شود که در ناحیه تحلیل رفته قرار داده می‌شود و سپس با یک غشای کلاژنی پوشانده می‌شود.

فرآیند به این شکل آغاز می‌شود که ابتدا ایمپرشن کوپینگ متصل website می‌شود و سپس ماده قالب‌گیری اطراف آن تزریق می‌شود. در آخر، پیچ‌های ایمپرشن باز می‌شوند و قالب همراه با ایمپرشن از روی دندان‌ها خارج می‌شود به‌طوری که این فرآیند تنها یک قسمت از مراحل است و پس از آن قالب‌های اندازه‌گیری‌شده باید به آزمایشگاه دندانپزشکی تحویل داده شوند تا توسط متخصصان برای ساخت ایمپلنت‌های دندانی استفاده شوند.

“قالب‌گیری تری بسته” یک روش متداول برای گرفتن قالب ایمپلنت است که در صورت عدم وجود اباتمنت، دندان‌پزشک از این روش استفاده می‌کند. در این روش، ابتدا ایمپرشن کوپینگ روی فیکسچر قرار می‌گیرد و با اندازه‌گیری دقیق محل اباتمنت، ابعاد و سایز آن تعیین می‌شود.

در روش ایمپلنت فوری یا یک روزه، نصب روکش موقت در همان روزی که ایمپلنت در دهان جاگذاری می‌شود انجام می‌شود. به طور کلی ایمپلنت فوری طبق مراحل زیر انجام می‌شود:

لمینت بر پایه شیشه که مقدار شیشه در ترکیب‌ آن‌ها بالا است. همین باعث کاهش خواص فیزیکی و استحکام آن‌ها می‌شود.

گاهی برخی افراد شرایطی دارند که آن‌ها را از لمینت دندان منع می‌کند. به طور کلی افرادی که شرایط و ویژگی‌های زیر را دارند، نمی‌توانند دندان‌های خود را لمینت کنند:

مثل لذت نبردن از غذایی که میل می کنید یا ممکن است هنگام حرف زدن دندان مصنوعی از لثه ها جدا شود.

Report this wiki page